onsdag 23. april 2014

Økt variasjon på treninga

"Styrketreningsrommet" ble i dag flyttet fra entréen og ut i til den innglassede terrassen. Aner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før.

Det var en vellykket løsning med bedre plass og bedre underlag (kunstig gress) - og med bedre plass til rekvisittene.

Dette kombinert med medlemskapet på FreshFitness skal helst bidra til mer variasjon i treninga, også når jeg kommer bedre i gang med løpinga igjen.

Det programmet jeg kjører nå tar 45 minutter med 15 min fitnessball, 15 min generell styrke og 15 min strikk. Øvelsene på ballen går mye på balanse (core muskulatur) mens strikkøvelsene mest går på overkroppen.

I dag avsluttet jeg med rask gang 5 km i golfbanerunden i herlig sommervær. Det er lett å glemme at det bare er april...

I tillegg til styrketreninga skal jeg også legge inn 1-2 ukentlige intervalløkter - akkurat som i "glansdagene", men som har blitt forsømt etter at jeg ble ultraløper i 2005.

Apropos ultraløping så var jeg på møte i NFIFs ultraløpsutvalg i kveld. Det går fortsatt greit å motivere seg for dette vervet - men det spørs hvordan det går etter noen år uten ultraløping (?)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar