onsdag 16. april 2014

PåskeHareMaraton og Nes Tur-o

Reportasjeoppdraget på PåskeHareMaraton i dag ble litt annerledes enn jeg hadde tenkt. Starten utenfor Ski Storsenter gikk 10 minutter for tidlig, nok til at jeg misset den. Deretter fikk jeg problemer med min Canon EOS 7D (fotoapparatet altså)... og måtte ty til reserveløsningen; mitt lille Panasonic Lumix kompaktkamera.

Nåja, det ble noen bilder likevel, men bevegelige bilder blir alltid best med 2.8 objektiv som jeg har på canonen. Bjørn foreviget meg ute i løypa mens jeg uten hell prøvde å få liv i autofokus...

Kondis.no: http://www.kondis.no/40-loep-paaskeharemaraton.5471538-127694.html

Som alltid var det fint å heie og hilse på maratonvenner, og det var jo flere som lurte på når jeg var tilbake i feltet igjen... Det hadde jeg ingen planer om, selv om det rykket litt i løpefoten i go'været.

Mens jeg ventet på løperne...

Monica og resten av feltet passerer Sofiemyr etter ca 10 km

Her er løperne på vei mot Frognerstranda etter ca 25 km.

Nes Tur-o i Tesiåsen
Senere på dagen var jeg i den lokale Tesiåsen der jeg hang opp fem tur-o-poster og merket noen små stier med bånd... i håp om at flere skal bruke stiene og gjøre dem tydeligere. Jeg var sliten i bena etter søndages langtur og gårsdagens styrketrening, så halvannen time i moderat fart i skauen var OK som dagens trening.

 Mye morsomt å se i skauen...

Krøllerota sett fra andre siden, dette er ved post 23.

Post 25 i et stikryss lengst sør på kartet.

Denne har jeg lagt ut bilde av flere ganger,
og nå har spøkelset fått besøk av tur-o-post 22.

Høyt henger'n, post 21.

Litt blåmerking på noen utydelige stier
kan forhåpentligvis hjelpe de turgåerne som ikke er kjent i terrenget.

Det var fint på terrassen til langt på kveld, herlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar