mandag 9. juni 2014

"Veien til Golf" er fullført - blir jeg en golfer?

GolfOlav

De tre siste dagene har jeg vært med på Nes Golfklubbs kurs "Veien til Golf", det som erstattet tidligere "Grønt kort".  Jeg har bestått, er registrert i "Golfbox" og er dermed klarert for spill på de fleste baner. Betyr så det at jeg nå blir golfer på heltid - og at de lange gå- og joggeturene er historie?

Neppe. Men det er jo litt gøy da, selv om det blir mest bom- og feilslag nå i starten. I dag gikk jeg 9+5 runder på Nes GKs hovedbane her på Vormsund, og det var da enkelte akseptable slag. Likevel blir det nok mest drilling på treningsfeltet denne sommeren - da blir det morsommere å gå 18-hulls etterpå.

Første forsøk på en 18-hullsrunde blir ikke før jeg er rimelig sikker på å skrive ned begynnerhandicapet. Hmmmm...handicap hadde vært fint også i ultraløp der det sjelden er aldersklasser.

Kursdeltagere på Rommen Golfpark

Det ble 9 hull som avslutning på kurset, og senere på dagen gikk jeg en del hull sammen med Ole og Ole Martin som gikk en runde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar