søndag 20. juli 2014

Min første golfrunde - dobbel Tiger og litt til

Bildet: Banekart for Rommen golfpark før omleggingen. Nå er 18. hull der 9. hull var før - og det er sånn ca 5 slag fra leiligheten her på Vormsund Brygge.

Atten hull som er alt for langt unna, teknikk og køller som ikke er helt synkronisert med hjernen, 27 varmegrader og sol - joda, det lå til rette for en kjempedebut på en skikkelig golfrunde i ettermiddag. Ettermiddag ble forresten til kveld for vi var ferdig med 18 hull, det tok 4,5 time og GPS'en viste 11 kilometer! At jeg trengte dobbel så mange slag og enda litt til i forhold til Tiger-nivå får jeg bare leve med.

Som helt fersking har jeg selvsagt ikke noe på en skikkelig golfbane å gjøre, men det var jo greit å se hva man etter hvert skal prøve å beherske. Et heller tvilsomt bestått golfkurs og masse bomslag på driving rangen, putting greenen og den humpete 6-hullsbanen er erfaringen så langt.

Ole og jeg registrerte oss i GolfBox, betalte vår GreenFee, supplerte golfbagen med noen flasker drikke og la i vei. I den steikende sola var det omtrent folketomt på golfbanen her i Vormsund - det forsto vi godt når det var på det varmeste og det eneste som hindret overoppheting var vinddraget som oppsto da Ole slo vilt etter plagsom veps.

Ny pers
Jeg hadde maks handicap og kunne bruke 50 slag mer enn banens par på 72 med "utslag 48" som er en god del kortere enn Oles "utslag 59".. Ole med lavt handicap på 9,6 kunne bruke 10 slag mer enn banens par - og det var nettopp 82 slag han klarte, bra!!.
Jeg? ..hadde et forhåpning om 150 slag totalt, slo mange slag jeg var godt fornøyd med - men enda flere til å gråte over, og facit ble 152 slag (72 og 80 på de to halvdelene). Et utrolig dårlig resultat, men det er nå persen min! Jeg fikk poeng på 9 av 18 hull, men svært mange ekstraslag på en del andre.

Det som var bedre enn forventet var utslagene med driver'n. Puttingen var også OK til å være nybegynner. Men... derimellom ble det mye elendige slag, ikke minst fra roughen - som ventet, og det blir da hva jeg skal øve mest på før neste runde om et par uker.


Litt ekstra trim
Før golfrunden med junior rakk jeg 40 minutter styrketrening på "treningssenteret" på terrassen. Denne trimkroken der ute kombinert med spinningsykkelen på kontoret gjør at jeg likevel ikke har behov for abonnement på treningsstudio. Jeg meldte meg inn i FreshFitness på Jessheim i begynnelsen av mars - og meldte meg ut i går, uten å ha trent der en eneste gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar