onsdag 16. juli 2014

Ny opptur, dag 2 og 3

Bildet: Den korte intervallbakken i Jellumvegen i Fenstad.

Joda, alt ser så mye bedre ut igjen nå. Det skal ikke så mye til for optimismen igjen er på topp; "skylappene lenge leve"!

Mandag fant jeg fram fitnessball, strikk og annen stæsj på terrassen og gjennomførte den første styrkeøkta på en måned. BalanseGammel'n og StrikkGammel'n var i bedre shape enn fryktet. Nå gjelder det bare å få dette fast på ukesprogrammet igjen framover.

I går ble det forsiktig bakkeintervall.... også det en bokstavelig talt opptur. I utgangspunktet er jo dette veldig pinglete trening i forhold til før om åra, men nå er altså utgangspunktet betydelig annerledes. Jeg besøkte "Jellumbakken" i Fenstad der jeg varmet opp med to spaserturer opp/ned før jeg kjørte 6 motbakkedrag i økende fart: 2:35, 2:29, 2:19, 2:16, 2:11, 2:06. Snittpuls på siste draget var 130, (maks 141) - det er hva jeg våger å presse foreløpig.

Jeg er nok i bedre form enn i mai måned da det meste gikk på skinner, men reserverer meg ganske mye til jeg føler meg tryggere på å unngå flimmer. Nå gleder jeg meg til dagens sykkeltur i det fine været, og førstkommende søndag er jeg forhåpentligvis klar for et lite eventyr igjen; "65 stolpeposter i Gjøvik".

2 kommentarer:

  1. Godt å høre at det går fremover, Olav. Stå på videre :-)

    SvarSlett
  2. Takk Jannicke.
    Fortiden er historie, framtiden er muligheter.

    SvarSlett