fredag 15. august 2014

På tide å trene igjen....

Stølere enn støl
Dagene etter søndagens Ti på Topp tur har vært travle - og rent treningsmessig har det vært helt greit. Lårene var stølere enn støle mandag, minst like ille tirsdag, og så vidt gangbare igjen deretter.

Onsdag og i går ble det 9 hull på golfbanen, det betyr 5 km gåing mellom slagene.... men særlig mye trening er det jo ikke.

I kveld kjørte jeg også 45 minutter med fitnessball core trening og strikkøvelser - så nå er jeg klar for mer trening igjen. Hva slags trening bestemmer jeg litt fra dag til dag, men gradvis skal jeg øke intensiteten igjen - uten at det betyr konkurransetrening.

Golftrim og "ny pers"
På dagens totimerstur på golfbanen startet det med en dårlig økt på driving rangen. Likevel dro jeg meg ut på hovedbanen for en halv runde, dvs de ni første hullene. Det var lite folk, så jeg fant et tomrom der jeg kunne gå for meg selv - men med hurtiggåing mellom slagene ble det etter hvert en del venting på spilleren nærmest foran meg. Når jeg er alene går jeg de ni hullene på godt under halvannen time - det er overkommelig på en hverdagskveld.

Hvordan det gikk på de ni hullene? Bedre enn tidligere. Jeg fikk poeng på åtte av de ni hullene, 13 poeng i alt - og så langt det beste jeg har klart (hehe - kun fire ganger hittil). I slag var det fem bedre enn forrige pers, men selvsagt er det snakk om et hysterisk dårlig begynnernivå fortsatt. Første målet er å komme over 18 poeng og i posisjon til å skrive ned "nybegynnerhandicapet".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar