torsdag 16. oktober 2014

Tøffingen godkjent

I forrige uke kjøpte jeg et robust kamera for bruk på løpeturene, et kamera som også skulle tåle en trøkk i tillegg til regn og kulde. Mitt Lumix kompaktkamera tok jo nesten kvelden etter en tur i regnvær nest siste dag på Spaniaferien.

På grunn av hendig størrelse valgte jeg et billig kamera:
Nikon Coolpix S32
13 MP, 3x zoom(30-90mm), 6,7cm TFT LCD, 1080p video og vanntett

På tre turer fikk jeg knapt nok ett eneste skarpt bilde... det holdt rett og slett ikke mål med tanke på bildekvalitet. Synd, for det var enkelt, hendig og praktisk på løpetur.

Jeg oppsøkte butikken på Jessheim og fikk bytte til et annet kamera:
Olympus TG-3
16MP,16x zoom,3.2" skjerm, GPS og WiFi

Da ble det straks bedre. Nesten like bra bilder som med Lumix-kameraet, og det er bra med tanke på at det er totalt innebygget mtp å tåle slag, vann og kulde. Det tåler selvsagt heller ikke sammenligning med speilreflexkameraet jeg bruker på kondis.no-oppdrag - men nå har jeg et alternativ til røff bruk på treningsturer.


Bildene nedenfor er fra en gråværstur rundt golfbanen her i Vormsund i går ettermiddag:







Jada, en selfie hører med på alle turer !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar