onsdag 19. november 2014

Lengste joggetur etter hjerteoperasjonen

Starten på 10-kilometersløypa på Sessvollmoen... løypa som ble til i samarbeid mellom meg og i-off på Sessvollmoen tidligere i år. Merkinga er i fargene til Romerike Ultraløperklubb!
 
20 kilometer i terrenget ved Sessvollmoen er ingen veldig lang tur, men det er altså den lengste joggeturen min etter hjerteoperasjonen 28. januar. Etter måneder med mer gåing enn løping, har jeg nå gradvis begynt å jogge mer og gå mindre. Ikke for at det er så viktig å komme tilbake i god løpsform, rask gange hadde for så vidt vært OK det også.

Men... jeg har noen planer om en siste ultraløpsesong i 2014 - primært for å få med meg en utgave av UltraVasa'n (90 km). Så lenge jogginga ikke medfører ubehag er det tross alt morsommere å jogge enn å gå.... "en gang løper alltid løper" (?)

Det var grått høstvær og 2-3 grader, men heldigvis har jeg anledning til å trene på den tiden av døgnet det er litt lyst. Planen i dag var å ta en ekstra avsjekk på 10-kilometersløypa på Sessvollmoen, løypa vi skal bruke til klubbtreninger fra 30.11., arrangere ChampagneUltra 31.12. og to 50-kilometersløp i 2015.

Det skulle bli to runder i relativt rolig fart med mest jogging, men gang i motbakker, ca 70 minutter pr runde. Etter hvert gikk det veldig lett, så jeg holdt høyere fart enn planlagt - og rundet første runde på ny "hjertepers" med 1:02:39. Gikk noe mer på en roligere andre runde og fikk 1:08:11 på den og et snitt på de 20 kilometerne på 6:30/km.

To runder er nok passe dose foreløpig, og med en del 3-4 runders turer utover våren skal jeg nok være klar for både UltraBirken og UltraVasan der eneste mål er å fullføre innenfor makstiden 15 og 10,5 timer.

Jeg tok meg tid til en selfie på andrerunden...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar