mandag 3. november 2014

Motbakkeintervall med høyere puls

Jeg hadde en tross alt positiv intervalløkt for 4 dager siden, da på tilnærmet flatt vegunderlag. I dag testet jeg meg i bakken ved Vormsund Ungdomsskole - også nå en tilnærmet 4x4 økt.

Forrige intervalløkt i samme bakken var 28. juni, da var raskeste motbakkedrag i 6:46/km fart - og puls under 141. I dag løp jeg med opplevelsen av å bruke mindre krefter, hadde 6:26/km fart på raskeste drag og puls
155 på det meste. Nivået er ikke så  viktig, men endringene er jeg glad for.

Altså høyere puls, men mindre sliten - og større fart. Det tyder på at jeg etter hvert er mer tilvent de nye medisinene jeg fikk i midten av juni. På dagens trening så jeg ikke på pulsmålingene før jeg kom hjem, og ble egentlig overrasket over at dragene sluttet på mellom 150 og 155 i puls. I utgangspunktet hadde jeg ikke våget å ta i så mye, men det gikk jo helt greit, og pulsen falt til helt OK nivå da jeg gikk/jogget de fire kilometerne hjem.


Etter en rolig oppvarming ble jeg stående å prate med noen venner før de fire bakkedragene med puls opp mot og over 150. Pulsen falt godt under 100 da jeg gikk raskt videre, og økte til ca 130 på den avsluttende jogginga. Innen jeg var i leiligheten var pulsen +/-70. Det er mye positivt å lese av denne grafen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar