mandag 29. desember 2014

Takk for golfbanen

Tidligere ble det mange løpeøkter på golfbanen utenom spillesesongen, sist sommer ble det faktisk golfspilling også på meg, og nå er golfbanen mitt nærmeste skieldorado.

Det er jo veldig praktisk å ha så fine skiløyper to minutter spasertur hjemmefra - ikke minst når jeg ikke vil bruke for mye tid på en kort treningstur.

Om det i framtiden blir mest løping, mest skigåing eller mest golfspilling på Rommen Golfpark er vanskelig å si... men på litt lenger sikt blir det vel mest golfspilling. Uansett er anlegget et "Columbi egg" for meg... et nærmiljøidrettsanlegg langt utover hva det egentlig er konstruert for.

I dag viste gradestokken et ensifret antall kuldegrader igjen, så da ble det en ny kort skitur (10km) på golfbanen. Med 10 cm snø på toppen kan også løypene på de tilstøtende jordene kjøres, men foreløpig er det altså fairwayen på Rommen Golfpark som gjelder.

Stemningsbilde fra golfbanen i dag.
 
Blåtimen
På de forrige turene mine har noen av bildene fått et kraftig blåskjær - de var ikke hvite som snø. Det var da jeg første gang ble oppmerksom på fenomenet "blåtimen" som spesielt i desember ved klarvær gir et flott blålig skinn i timen etter soloppgang og før solnedgang:
http://artikkel.yr.no/hvor-kommer-blatimen-fra_-1.6346576

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar