tirsdag 31. mars 2015

Pressekort 2015

Det tok sin tid, men nå har jeg omsider fått pressekortet mitt for 2015; medlem nr 488 i Norske Sportsjournalisters Forbund.

Det er akkurat 40 år etter mitt første pressekort i Norsk Journalistforbund, men den gang var det Venstre-politikk og skriving fra Stortinget som var greia. Nå dreier det seg om Kondis og kondisjonsidrett.

Det ble bare fire år som journalist i en politisk avis og redaktør i et barneblad den gangen. Pengene i salgsyrket fristet mer...

At jeg som deltidsjobbende pensjonist er tilbake som skribent (og litt til) i Kondis er egentlig ikke så rart. Det er ikke få klubbtidsskrifter og andre små blekker jeg har involvert meg i på hobbybasis - så skrivinga og redigeringa har jeg aldri sluppet helt tak i. Den store forskjeller er at de siste 10 årene har vært heldigitale med web-journalistikk for kondis.no og diverse hjemmesider.

Hobby nummer 1 er fortsatt "løpinga" og det fine er jo da at så godt som all skrivinga er om løping. Altså: Hobby og jobb hånd i hånd - heldige meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar