fredag 1. mai 2015

"Pers" i Arnestadrunden

Pers er ikke helt hva pers var før.... nå er det snakk om etter-hjerteoperasjons-pers, og i dag ble det en ny slik. Ikke at tiden er så veldig viktig, men det er greit å teste litt hvordan formen egentlig utvikler seg.

Jeg var fortsatt litt tung i bena etter onsdagens langtur fra Røa til Operaen, men etter en halvtimes joggetur testet jeg terrengrunden min i Arnestadskogen; 400 meter turveg og 1800 meter sti, en trivelig runde like ved golfbanen her i Vormsund.

Lett åpning på turvegen (5:18 min/km)... snitt smalt opp i godt over 6 min/km etter melkesyrebakken - og etter 2,2 km klokket jeg inn på 13:04, dvs et snitt på 5:56 min/km. Forrige test var helt tilbake til juli i fjor (15:34) mens jeg året før operasjonen løp på 11:49, men selv da var jeg ganske redusert etter tre år med skader. Her ville jeg nok løpt på godt under 9 min i yngre dager... Men altså; det skal ikke mye til for å glede en gammel skrott nå for tiden.


På joggeturen hjemover reflekterte jeg over nærheten til golfbanen og hva som venter meg når jeg trapper ned løpinga neste år. Det er fortsatt gøy å løpe, jeg er motivert for det som kommer av trening og konkurranser i år, men gleder meg også til en rolige tilværelse som turgåer og golfer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar