fredag 12. juni 2015

Kjendis for en dag (Dagens Næringsliv)


Tre sider om ultraløp i Dagens Næringsliv 11. juni... to av dem viet til en nesten sann historie* om ultraløperen som fant veien tilbake etter hjerteoperasjon.

Reportasjen som pdf:   http://www.kondis.no/fant-veien-tilbake-etter-hjerteoperasj…

Linken over virker ikke alltid.
Nederst i denne saken er de  aktuelle sidene som foto.

*Det står at jeg var i mitt livs form før hjerteoperasjonen... det riktige er at jeg var i bedre form enn på flere år med skader.

DN.no laget også et videoinnslag om ultraløping med gammel'n løpende på kryss og tvers i terrenget ved Sognsvann.... du må muligens være abonnent eller dagskunde for å se videoinnslaget (bildet i toppen er fra videoen).

Det var altså dette intervjuet jeg ble innkalt til ved Sognsvann sist mandag, og utgangspuktet var at DN skulle skrive om UltraBirken og en av deltagerne. Det ble mye gammeln (de likte hjertehistorien) og relativt lite Birken, kanskje ikke helt som Randi i Birken hadde tenkt da hun tipset DN om meg.


Kjendis for en dag
Jeg la ut linken og litt om reportasjen på Facebooksiden min. Responsen var nok noe av det meste jeg har fått på Facebook... med masse hyggelige tilbakemeldinger. Pr nå har oppdateringen gitt 279 likes, 45 kommentarer og 5 delinger. Det er mye for en amatør! Forhåpentligvis har historien min motivert noen andre, og vist at det er lurt å være i god form og at det går an å komme tilbake selv etter en hjerteoperasjon.

Bildene er tatt av Øyvind Elvsborg i DN







4 kommentarer:

  1. Imponert. Jeg løp lørdag og hadde din historie i tankene; den har gjort inntrykk. At DN lager sin vri din historie er ikke din skyld. Kanskje vi sees der ut på stien? Respekt!

    SvarSlett
  2. Takk for det Arne, og gratulerer med en flott 13. plass i UltraBirken! Ja, om du ikke ser meg i løypa ser du meg kanskje på sidelinja som kondisreporter eller løpsarrangør (er involvert i noen løp).

    SvarSlett
  3. Det må jo være inspirerende for mange å se at det går an å komme seg i form etter en hjerteoperasjon. Men så er det kanskje ikke så mange i den kategorien som er i så god form som deg på forhånd........

    SvarSlett
  4. Takk Anne-Brit. Om jeg ikke var i så veldig god form har jeg i alle fall tatt godt vare på kondisjonen... det kan være lurt for alle.

    SvarSlett