fredag 12. juni 2015

Vårblot på Henivangen

Skogkarenes Klubb Romerike treffes to ganger årlig til "Høstblot" og "Vårblot"... denne uken var det naturligvis vårblot, og det var lagt til Henivangen ved det flotte Buvannet i Gjerdrum. Et 20-talls skogkarer - godt voksne o-løpere der snittalderen er høyere enn mine 65 - møtte fram til mimring og rådslagning.

Pre-O
Som SKKs "løpsmester" har jeg ansvar for et aktivitetsinnslag, men denne gangen slapp jeg billig unna siden Alf og Hans arrangerte et prøveløp i pre-O for oss. Pre-O er en forkortelse for presisjonsorientering som i utgangspunktet var orienteringssportens handicap-gren, men som er like vanskelig og lett for alle. Av en eller annen grunn har jeg aldri tidligere prøvd meg på dette, men det var skikkelig artig og også utfordrende. Pre-O går ut på at man fra et markert punkt langs en vei eller sti skal bestemme hvilken av postene man ser som tilsvarer posten på kartet... og krysse av for dette. Det høres lett ut, men det kommer jo an på både avstanden til postskjermene og hvor lurt og tett disse er plassert. Til slutt var det noen tidsposter som skulle skille oss ved likt antall rette poster i selve løypa. Jeg kom på 2. plass og var selvsagt strålende fornøyd med det!

Det ble noen hyggelige timer ved Buvannet, og siden jeg også har ansvar for hjemmesiden tok jeg jo noen bilder, her er noen av dem:

Hans instruerer Per Kåre og Audun før pre-o-starten.

Samling var ved bålplassen på Henivangen.

Pølsegrilling hører med.

Talmann (SKK-leder) Leif.

Vi delte området på Henivangen med beitende sauer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar