lørdag 8. august 2015

Totalt endret treningsmønster

De mange og lange "Stolpejakt-turene" den siste måneden har snudd totalt opp ned på treningsmønsteret mitt. Og endringen oppleves positivt!

Jeg trente samtlige av årets første 193 dager! Totalt 263 timer... altså et ukesnittt på litt under 10 timer.
Det var mange korte økter på spinningsykkelen, men også 1.450 km jogging/rask gange og også en god del styrkeøkter. Mye variert og fin trening - men det ble litt "masete" å legge inn trening hver dag.

På de fire siste ukene (jeg tar med morgendagens ti-på-topp tur) har jeg hatt bare 8 treningsøkter!! Altså 20 dager uten trening!
Men.... disse åtte treningene har vært lange, totalt 54 timer som gir et ukesnitt på 13:30, altså en solid økning i mengde fra årets første 28 uker. Ulempen er at jeg ikke har fått lagt inn den ukentlige styrkeøkta på Spenst.... siden kroppen trenger ang restitusjon etter de lange turene.

Det har vært en positiv erfaring som har tatt bort en del stress, og selv om tidsbruken har vært større - ikke minst når jeg tar med planlegging og dokumentasjon av de mange lange stolpejakt-turene - har jeg følt meg friere til å gjøre alt annet de andre dagene (kondisjobbing og privat).

Fortsatt har jeg mange planer for stolpejaktturer utover sommeren og høsten, men jeg skal nok få puttet inn den ukentlige styrkeøkta også - og helst en samtidig intervalløkt. De neste lange utfordringene er disse:
  • 09.08. Ti påTopp Romerike
  • 16.08. Stolpejakten Lørenskog og Rælingen (evt 2 dager)
  • 22.08. UltraVasan 90 km (min siste konkurranse?)
  • 29.08. Stolpejakten Venabygdsfjellet
  • 03.09. Stolpejakten Venabygdsfjellet (2 dager)


Første tur med Billy
I går var jeg forresten på den første turen med Billy, den fire måneder gamle Goldenvalpen til Jannicke og Ole. Jeg passet Billy og 10-åringen Lilo mens de andre var på Harryhandel. Det blir nok betydelig lengre turer med Billy etter hvert.

Her var det spennende å snuse...
Det er ikke mye trening å gå tur med to hunder samtidig.

Hjemme igjen og tid for lek.

Billy - 4 mnd hjerteknuser.

Lilo, go'jente på 10 (år).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar