torsdag 3. september 2015

Tre dager senere....

Søndag 30. august var jeg på "stolpejakt" Lørenskog Rundt i strålende vær: Stolpejakten i Lørenskog - 84 stolpers mimretur

To døgn senere øste regnet ned, omtrent 60 millimeter på kort tid, og store deler av Lørenskog var forvandlet til sjø! Jeg tok mange fine bilder langs vassdragene i bygda søndag, det hadde blitt veldig annerledes om jeg hadde tatt turen tre dager senere... da var elvene blitt sjøer og mange av veiene sto godt under vann. Jeg hadde nok kommet fram til alle stolpene i går eller i dag også, men antagelig ikke uten å svømme - og helt sikkert ikke uten en masse vading!

Bildene er hentet fra kommunens Facebookside.

Hammerbroa så ikke slik ut da jeg avsluttet søndagsturen nettopp her.
 
Fra Finstad i området der jeg startet søndagsturen...
 
Redningen kom litt sent for disse bilene.
 
Hadde jeg klart å hoppe over her?
 
Ingen brygge men en parkeringsplass, ved Lørenskog stasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar