mandag 12. oktober 2015

Hyttetur til Stavadalen

Denne helgen var jeg et sted jeg aldri har vært tidligere; i Stavadalen vest for Bagn i Valdres. Else og jeg var invitert opp av Ole og samboer Jannicke til hytta som Jannickes foreldre har i Stavadalen.

Det er alltid spennende å komme til nye områder, men denne gangen hadde jeg ikke rukket å skaffe meg et skikkelig kart over området. Det skal jeg skaffe meg dersom vi blir invitert flere ganger, det er mye fint terreng jeg kunne ha lyst til å "utforske" - f.eks i Bjødalsfjellet.

På lørdagen kjørte vi opp til vannene innenfor Nordre Fjellstølen på drøyt 1000 moh, (hytta ligger på ca 800moh) og gikk litt med hundene. Lilo og jeg jogget litt der de andre kjørte, og også tilbake til hytta, slik at vi fikk en fin tur på totalt 10 kilometer. Billy - fortsatt valp - er ennå ikke klar for så lange joggeturer.



Noen bilder fra turen:

Blikkstille på Store Sangin.

Vertskapet med Billy og Lilo.
 
Ein skigard....

 
Billy koste seg i vannet - på pinnejakt.

Utsikt mot Skardafjellet fra terrenget nedenfor hytta.

Fine farger i terrenget nå...

Lilo etter søndagens tur, som var kortere og roligere enn dagen før.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar