tirsdag 29. desember 2015

Drømmeforhold i Sessvoll-10'ern 2 dager før ChampagneUltra

For tredje gang på under en uke ble treninga lagt til Sessvoll-10'ern, løypa der jeg arrangerer ChampagneUltra på årets siste dag.

Denne gangen var jeg alene - og i stedet for å hygge meg med en god treningsvenn kunne jeg suge inn inntrykkene fra en hvit herlig løype. Det har kommet 5 cm snø, og aldri før har jeg opplevd løypa så lettløpt og fin som i dag.

Det var hvitt og nesten urørt snø i hele løypa. Noen hadde syklet hele runden med fatbike og lagt igjen et fint løpespor, ellers var det bare dyrespor - og noen få fotspor der 10'ern kom i kontakt med de andre merkede løypene i området. Der det hadde vært is to dager tidligere var det nå fin snø å løpe på, og selv uten piggsko som jeg brukte hadde dette gått helt fint.

Fra lysløypa etter 1 km...

Halve løypa går i et naturreservat der tidligere militære kjøreveger nå er brede flotte stier. Her var det bare spor etter harer, rådyr og en fatbike.

Forholdene er perfekte før ChampagneUltra, men det knytter seg litt spenning til hvor mye snø det kommer i morgen. Yr.no melder lett snøvær store deler av dagen. Blir det mer enn 5 cm blir det tyngre å løpe, men fortsatt fint. Uansett kommer Marita til å løpe gjennom løypa en halvtime før start på torsdagens femmil - så dersom det er nysnø setter hun "et spor" - i tillegg til at merkinga er lett å følge.


Treningsturen startet med en "halv" runde der jeg blant annet hang opp plakater i "Helgebakken" og "Bjørnkneika", deretter en hel runde på 1:04 inkl litt foto- og filming, som faktisk er det raskeste jeg har løpt runden etter hjerteoperasjonen i fjor. Nå håper jeg deltagerne i ChampagneUltra får like flotte løpsforhold.

Helgebakken har nå fått sin informasjonsplakat.

Bjørnkneika.
Litt kupering er det altså, men bare 80-90meter pr runde.

Bjørnkneika fikk også sin infoplakat.

Litt etter at dette bildet ble tatt måtte mannen på bildet morske seg skikkelig opp for at bikkja skulle følge han og ikke bli meg meg til mål. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar