mandag 28. desember 2015

Sessvoll-10'ern med Telemarks Tøffaste Helge

Det nærmer seg ChampagneUltra - og hva passer vel da bedre enn å legge en del turer i Sessvoll-10'ern slik at jeg også får 50 kilometer i løypa på slutten av året...

I dag løp jeg med Helge fra Treungen. På selfien til høyre er vi 11 km ut i løpeturen...

Helge har vært ultraløper i bare fire år, men har markert seg som et friskt pust i miljøet og ikke minst som arrangør av to ultraløp i klubbens (Treungen IL) regi; Telemarks Tøffaste (82 km) og Skuggenatten 12-timars. Sist vi løp en treningstur sammen var på snøføre i Treungen våren 2013...

For fire dager siden løp jeg med Bjørn fra Råholt: http://optimistgammeln.blogspot.no/2015/12/lpetur-med-full-skravlekurv.html.

Bjørn og Helge er nettopp de to som har fått bakker i Sessvoll-10'ern oppkalt etter seg - og begrunnelsen for det har jeg tatt med på et par lapper som skal henges opp i løypa:



Helge var på julebesøk hos søstera på Strømmen, og la inn en forsinket hjemreise for å rekke en treningstur i Sessvoll-10'ern. Dermed fikk han endelig hilse på "bakken sin" - noe han var tydelig begeistret for - som det framgår av videoen nedenfor.

Vi løp to rolige turer med noen gåpauser, med 66:50 og 66:45 på de to 10-kilometersrundene i terrenget som skiftet fra vårlig til vinterlig i løpet av løpeturen. Jeg trives ikke i kuldegrader selv om det bare var 3-4 av dem... men desto hyggeligere var det å ha selskap med Helge.

Helge jubler over Helgebakken som han deretter forserte i respektabel fart.
 
Tommel opp for Sessvoll-10'ern...

Gammeln i siluett i 1-kilometersbakken.

Så kom snøen vi savnet tidligere i jula.... hurra!
Her forserer Helge "bakken sin"  for andre gang.

Rett etter at dette bildet ble tatt prøvde Helge å imponere med Triple Toe Loop: (kjent fra kunstløp hvor utøveren står bakover i satsen på høyre ben og på ytterskjær, og hvor man letter i det man setter venstre pigg i isen.) Eller bare falt han etter å ha oppsøkt et alt for glatt parti med is uten skøyter eller brodder? Det gikk visst bra, så da kunne jeg tillate meg å le litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar