fredag 1. januar 2016

ChampagneUltra avsluttet 2015

Så er 2015 historie, og jeg må huske å skrive 2016.... det år nok greit etter et par uker.

Det ble en søvnløs avslutning på fjoråret; Jeg skulle opp "midt på natta" - før 5 på morran på årets siste dag - for å klargjøre til ChampagneUltra på Sessvollmoen. Med en litt uggen mage ble det ingen søvn, eller kanskje jeg duppet av en time (?), men da våknet jeg i alle fall i tide. I løpet av natten hadde det frosset på etter mildvær dagen før, så noen av vegene var farlig glatte - så ferden fra Vormsund til Sessvollmoen gikk heller sakte med piggfrie dekk.

Selve arrangementet gikk bra slik jeg selv velger å oppsummere det - og slik mange hyggelige tilbakemeldinger tyder på. ChampagneUltra er et enkelt arrangement, men skal jo gjøres skikkelig likevel. Som alltid er det veldig hyggelig å treffe igjen så mange løpevenner - og også bli kjent med nye.

Bjørn Hytjanstorps flotte 17 minutters oppsummering fra løpet:


Etter 13 timer var jeg hjemme igjen - og klar for å ta på meg "Kondis-hatten" som medførte reportasje på kondis.no og deretter noen timer med madammen før jeg tok på Vormsund Brygge-hatten og sammen med Tom fyrte opp fyrverkeri fra brygga (se toppbildet).

Kondisreportasjen: Rita Steinsvik og Sondre Amdahl vant ChampagneUltra 50 km

Det var en trøtt kar som sovnet et par timer inn i det nye året og sov de 10 neste. At det ikke ble noe trening på meg selv på årets siste dag - og heller ikke på det nye årets første dag er greit nok. Det er flere dager og flere muligheter i 2016, og allerede i morgen er det klubbtrening fra Lørenskog.

Rita og Sondre sørget for to seire til klubben.

Festen kan starte for Rita...

... og for Sondre.

Et "morsomt" innslag var Hanne Wibe og Frode Monsen som sleit så fælt med å finne fram til Sessvollmoen at de startet 50 minutter for sent. Dermed ble det også disse jeg måtte vente på i mørket før jeg kunne avslutte arrangementet, men slik service er jo bare hyggelig.

Her er to arrangører, alltid blide Marianne Følling og meg selv... Fotograf Bjørn Hytjanstorp er flink med å få med også folkene bak arrangementene når han tar bilder.

Mariannes hyggelige melding på Facebook dagen etter: 
Tilgi meg Else, men jeg er litt svak for denne fyren her altså! Godt nytt år Olav og tusen takk for alt du steller i stand for oss i verdens beste Romerike Ultraløperklubb

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for et kjempeflott løp og for din særdeles positive og hjelpsomme innstilling, Olav. Helt suverent! Beklager at vi gjorde den lange dagen din enda litt lenger, der du måtte vente helt alene i mørket, etter at alle andre hadde dratt hjem for å forberede nyttårsfesten!...

    Men som du skriver, det ble jo litt morsomt - og en enda mer minnerik opplevelse ut av det.

    Godt nyttår!

    SvarSlett
  2. Godt nytt år til deg og Hanne også... det var en fin dag!

    SvarSlett