onsdag 13. januar 2016

Vinterens første skitur

Ikke spør meg om farten - det gikk saaaakte. Men, det var årets og vinterens første skitur - og kanskje den siste på  en stund. Til sammen ble det 10 kilometer i sakte fart.

Det er meldt 15-20 minusgrader de neste dagene, det er for kaldt til å løpe eller gå på ski. Dagens -9C ga ingen go'følelse for lungene, kaldere vær enn det er innetreningsvær for en gammel skrott.

Selv om det var litt kaldt var det en strålende første dag på ski denne vinteren. Sol fra skyfri himmel, nykjørte løyper på golfbanen, hvitt og vakkert i alle retninger. Snøværet sist helg har gitt overraskende flotte forhold, siden det var frost i bakken før årets første snø omsider fant veien til Vormsund.

Jeg ruslet rundt på golfbanen i dels oppkjørte spor - og dels tråkket jeg opp et eget spor noen hundre meter for å få en fin 3 kilometers runde. Synd at det er meldt så kaldt vær de neste dagene...

Omsider ble smørebordet pakket fram. En kjapp prepp på de nest nyeste skia, og vips var jeg klar for vinterens ski-debut - på årets første snø i Vormsund.

Uberørt og vakkert!

Men også noen skuterkjørte løyper... herlig!

Laaaaaange  bein!

Man kan si mye om golfbaner; noe av det beste er muligheten til å preppe flotte skiløyper selv med lite snø. Dette ser jeg på som medlemsbonus (er jo medlem i Nes Golfklubb).

Motsols... det var solbrillevær i dag.

For å få en runde slik jeg ønsker den tråkket jeg ca 400 meter eget spor mellom driving-rangen og tee 18.  Det er tredje vinteren jeg lager denne tverrløypa.

Lækkert, bare lækkert!

På hjemvei i det sola er på nedtur. Det merkes at dagene er litt lenger enn på det "verste" - og vi går definitivt lysere tider i møte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar