fredag 12. februar 2016

Xeroxtreff på Rorbua

Jeg er kommet i en alder da jeg synes det er veldig hyggelig å treffe tidligere kolleger - og når man kan møte langt over 100 av dem på samme tid er det bare helt fantastisk.

På et pensjonisttreff (!) i Xerox i fjor sommer var det noen som ønsket at de gode gamle Xerox-treffene på Rorbua ble vekket til live igjen. Jeg tok ballen, sammen med min mye yngre x-kollega Pål Thomassen, og la ut arrangementet på Facebook - og dermed rullet snøballen.

Vi drømte om 100 deltagere og reserverte plass til 100 på Rorbua på Aker Brygge. Vi ble enda flere, og Rorbua satte opp plakat om "lukket selskap"

Jeg jobbet 29 år i Xerox, og på det meste var vi over 500 ansatte... så det var mange potensielle gjester. Dermed var det ekstra artig at jeg kjente de aller aller fleste som møtte opp - og jeg husket til og med navnet på de fleste - og jeg hilste på og pratet med langt over halvparten! Noen hadde jeg ikke truffet på mer enn 20 år, men når praten kom i gang hadde vi alle felles minner - og i tillegg til det jobbmessige hadde jeg idrettsminner sammen med mange av mine tidligere kolleger.

Litt flaut var det  at så mange gjennom Facebook og bloggen fulgte med på trimaktivitetene mine, det ble spesielt mye forklaring på dette med ultraløping...

Serveringa stengte på Rorbua allerede 23:00 (5 timer etter at vi startet opp) - så da vandret Xerox-toget videre til Beer Palace ikke så langt unna, og der stengte de etter at jeg ble hentet av junior litt før 03 på natta. Det ble noen øl, men mest av alt ble det masse hyggelig prat med gode Xeroxvenner.

Jeg er klar for å planlegge nytt treff - kanskje til sommeren da vi kan sitte ute (?) Eller stolpejakt fra pub til pub (?).

Bildet til høyre har May-Britt lagt ur, og viser bl.a. henne, Marion og ikke minst min gode løper og x-kollega Anders (satt side om side de siste årene jeg jobbet i Xerox). 

Og altså.... det var langt fra noe pensjonisttreff - vi var en flott mix av unge og enda yngre hyggelige mennesker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar