tirsdag 1. mars 2016

..er i litt bedre form enn Terri

Formen kunne vært bedre... og magen kunne definitivt vært litt mindre. Jeg har helt klart en jobb å gjøre etter ferieturen neste uke - og jeg drømmer kontinuerlig om vår, sommer og varmere vær.

Jeg er i en anelse bedre form enn Terri - som nok har parkert for godt...
Vormsunds har heldigvis fått en nyere løypemaskin til bruk både her i Tesiåsen og på jordeløypene.

Dagens trimtur ble 15 kilometer til fots - rask gang, ingen jogging eller løping, men jeg har lært meg å sette pris på slike turer også. Jeg var litt støl etter gårsdagens styrketrening, så planen var en kort økt på spinningsykkelen, men 2:15 til fots var tross alt bedre....

Løpejakke og løpevanter var derimot ikke noe sjakktrekk i vind og -2C; det var en kald fornøyelse for en gammel gubbe som burde valgt dunjakke og fleecevanter.

Det er ikke nok snø til løypekjøring,og dermed glimrende for gåing og løping i lysløypa i Tesiåsen. Etter mildværet tidligere i februar har det kommet nok snø til å beskytte mot isen.

Starten og slutten av turen gikk på gangveier mellom Vormsund og Kulmoen, den fineste delen gikk i terrenget over Tesiåsen - og den klart verste var langs E16 og her på Fuglefjellvegen. 

Det oppleves tryggere å gå/jogge enn å sykle på slike veier... det er bare et skritt til siden - så er man i sikkerhet. Møtende bilister beviste til stadighet gjennom vinglete ratting at de ikke er vant til å møte fotgjengere i disse svingene.

God samvittighet

Takk, det var egentlig det jeg hadde konkludert med allerede. Dårlige kollektivtilbud her på landet blir enda dårligere utover våren, all kollektivsatsing skjer i byene eller bynære strøk. Da trenger jeg likevel ikke å ha dårlig samvittighet for å velge bilen.


I en større artikkel i dagens VG avslutter ass.dir Kjell Werner Johansen i TØI med dette: "Vi må innstille oss på at mens du bør la bilen stå i byen, så bør det være greit å kjøre på bygda. Det er langt mer effektivt enn om man skulle utbygget kollektivtransporten og satt opp mange busser".

Bilde av mine gode firbente "slektninger"

Jeg måtte bare ta med et bildene av søndagsgjestene våre (for to dager siden), de to firbente; Lilo og Billy altså. Et herlig bilde av to snille bofser - på middagsbesøk hos oss sammen med matmor og matfar Jannicke og Ole.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar