fredag 20. mai 2016

"Løpe på jobben" er en selvfølge i Kondis



- Trening i arbeidstiden? var det en venn til sjefen som kommenterte da hun la ut et bilde fra gårsdagens løpetur fra Frognerseteren til Kobberhaughytta i Nordmarka. Hva hun svarte; - Trening ER arbeidstiden i Kondis.

Anledningen var et to dagers redaksjonsseminar for oss som jobber i Kondis, og møtestedet var lagt til den store flotte DNT-hytta ved Kobberhaugene. Dit kommer vi ikke lovlig med bil - så da løper vi selvsagt, og det er jo det morsomste vi vet. Hyttevertskapet hentet bagasjen vår på Frognerseteren (de har kjøretillatelse) mens vi i ulik fart og litt ulike veivalg løp på skogsveier, lysløyper og blåstier inn til Kobberhaughytta.

Løpeturen var altså programmet vårt før lunch, og sjøl valgte jeg lysløype/grusvei forbi Tryvannstua til Nordmarkskapellet, før jeg tok blåstier videre via Blankvann til Kobberhaughytta. En drøy time i ganske behagelig fart - og en glimrende start på dagen.



Det er fortsatt litt snø i Tryvannskleiva ned mot Store Tryvannet

Før middagen var noen på ny løpetur, mens jeg gikk en fin tur rundt Kobberhaugtjernet og over Kobberhaugene sammen med Runar - det var en fin time med frisk luft og hyggelig prat.

På toppen av den høyeste av Kobberhaugene (526 moh) i tåka...

Etter fredagens program skulle vi selvsagt løpe tilbake også. Da startet det med mye nedoverløping på kronglete blåsti, så da kunne jeg holde følge med de andre også i starten... eller rettere sagt; jeg fikk være hare ned til Blankvann. Derfra var jeg stort sett baktropp fram til Tryvannstua - ved at jeg gikk i motbakker og løp inn de andre der det var lettere. I det hele tatt gikk turen veldig greit denne dagen - så jeg kunne fortsatt i samme fart betydelig lenger enn de 9 kilometerne vi løp. Fra Tryvannstua til Frognerseteren følte jeg meg nesten sprek....

Her er vi klare for å løpe tilbake igjen...: Marianne, Heming, Runar, Trond og Bjørn.

Det var en hyggelig formbeskjed siden jeg på grunn av reportasjejobben ikke får løpt Ecotrail i morgen. Det blir for krevende både å løpe og jobbe med en så stor sak og mange bilder. Jeg vet at jeg hadde klart 45 kilometeren uten problem, det holder for meg.

Noen flere bilder fra seminaret (eller mer korrekt; turen til og fra):


Nordmarkskapellet
 
Blankvannsbråtan
 
Vår i skogen
 
Kobberhaughytta
 
Runar ved badebrygga
 
Krokbuske på Kobberhaugen
 
Runar 526 moh
 
Mellom Kobberhaugen og Kobberhaugtjernet støtte vi på et imponerende stup (svaberg, ca 20 meter høyt og 150 meter langt. Her var det Kjentmannspost for mange år siden.
 
Klare for middag i storstua. Det var det reneste festmåltidet med lakseforrett, hjortestek og Pavlova kake - og valgfritt drikke.
 
Joda, Heming tok seg et bad.

Her er vi tilbake på Frognerseteren. Det var duskregn og tåke, men det er jo helt OK løpevær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar