fredag 17. juni 2016

Kostbare dager med tannskade og knust klokke og litt til....

Uffda... "et uhell kommer sjelden alene" heter det jo, eller heter det"...aldri alene"?  Det stemmer vel ikke helt, men at man fra tid til annen opplever flere uhell på kort tid er selvsagt bare tilfeldig.

Tilfeldighetene gjorde at jeg på "stolpejakt" i Gjøvik 1. juni bet i stykker ei krone på en av fortennene - det skjedde da jeg tok en bit av en sportsbar. To uker senere, på stolpejakt i Groruddalen 14. juni ville tilfeldighetene (?) ha det til at jeg tryna skikkelig og knuste GPS-klokka og pådro meg en del vondter i tillegg - det skjedde når jeg jogget og leste kart samtidig.






Ny krone inkludert en del forarbeid 6.000,-
Ny GPS-klokke 3.000,-
Legevakt+++ 1.000,-
Totalt 10.000,- kroner!

Ny fortann MÅ jeg jo ha (får den om fire dager)...
Ny GPS-klokke MÅ jeg jo ha (fikk den i dag)...

Brudd eller ikke brudd?

...men det var tryningsen og eventuelle skader som stjal mest oppmerksomhet. Slag i venstre kne, litt smårusk i håndflatene, skubb på høyre kne, slag på høyre hofte og ribbein... alt var problemfritt selv om hofte og ribbein er kjempevonde også nå tre dager senere.

Det var derimot slaget i høyre albu som bekymret meg, det var den som tok støyten da jeg skulle redde fotoapparatet jeg hadde i hånda. Smertene var greie nok, det blir det jo av alle slagskader, men hevelsen som etter hvert vokste fram var litt mer voldsom enn jeg likte, og i går måtte jeg for sikkerhets skyld reise på legevakta på Årnes for å vise fram trofèet. De fryktet brudd og sendte meg videre til fotografering og legevurdering på Kongsvinger sykehus.

Både på Årnes og Kongsvinger fikk jeg rask og hyggelig oppfølging. Bilder ble tatt, både turnuslegen og bakvakta studerte bildene, en spesialist så på dem og var også innom og klemte og bøyde på albuen - og en sykepleier tok blodprøver for å se om det kunne være infeksjon.

Etter noe venting kom de gode nyhetene; Ikke brudd, ikke infeksjon, men mye blodansamling som vil forsvinne av seg selv. Phuuuu, det var bra! Jeg hadde brukt ventetiden på å planlegge backup for alle oppgavene jeg har før "Romeriksåsen på Langs" neste søndag.... nå bør jeg likevel klare det meste selv. Nå, dagen derpå, er ikke bedringen så stor - men det er bedre!


Da er det meste som normalt ganske snart. Etter helgens St.Hans-fest med "Fenstadgjengen" her hjemme og neste ukes forberedelser til og arrangement av Romeriksåsen på Langs - er jeg igjen klar for lange fine turer med stolpejakt mot slutten av måneden og det meste av juli.

Jaja, jeg er 10.000 kroner fattigere - men med ny fin tann, ny fin GPS-klokke (som jeg uansett snart måtte byttet) og bare litt vondter i den gamle skrotten (som det verken er returrett eller bytterett på).

Den nye GPS-klokka kom fort, netthandel er både billig og effektivt. Med Garmin 920 XT HRM tok det bare 2-3 minutter å bli kjent med klokka som i stor grad fungerer som den 310 XT jeg hadde tidligere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar