tirsdag 9. august 2016

Ministolpejakt på Ekebergsletta - etter fotballfesten

Jeg skulle være smart å styre unna Norway Cups egen stolpejakt mens fotballturneringen pågikk - da er det jo både trafikkmessige og parkeringsmessige utfordringer. Jeg angrer litt på det, det var litt stusselig å besøke stolpepostene med bare ryddegjengen tilbake på Ekebergsletta.  Det hadde vært morsommere å fått med stemninga under Norway Cup.

Men okk, utsatt er utsatt - og i dag kjørte jeg innom Ekebergsletta på hjemvei fra et Kondismøte. Tidligere på dagen hadde jeg vært på 2,5 timers stolpejakt i Kollen: Stolpejakt i Kollen - på sommerføre

Klikk på linken og få svaret:
Hva er stolpejakt?

Jeg vet ikke hvor mye regn Norway Cup-deltagerne fikk, men i går regnet det i alle fall nok til at det i dag føltes mer som myr enn gress når man gikk på slettene der de mange banene hadde vært. Ellers er jo dette kjent trenings- og konkurranseterreng både fra o-løp og terrengløp, og jeg var også her på stolpejakt tidligere i år:
Stolpejakt i Bydel Nordstrand

Jeg skiftet ikke til treningstøy, så det ble en rusletur med litt jogging - i fritidsantrekk, og jeg unnslapp regnværet med et nødskrik; 3,92 km, 35 minutter - 33 høydemeter.

Det var gråvær og dårlig fotolys - men her er nå likevel bildene:

Jeg parkerte ved veien inn til ridesenteret, og ble umiddelbart skeptisk da jeg fant første stolpe (59) liggende på bakken. Hadde jeg tatt feil, skulle stolpene likevel ikke stå oppe etter Norway Cup?

Stolpepost 55 ved gjerdet rundt hesteinnhengningen var derimot på plass, og lenge så dette greit ut.

Stolpepost 56 var i skogkanten vest for Ekeberghallen og et stykke unna fotballbanene.

På "treningshaugen" nedenfor Ekeberghallen var stolpepost 52 .

Stolpepost i en lysning i skogen sør for Ekeberghallen.

Stolpepost 50 på hjørnet av en av de permanente banene, inntil Ekebergveien.

Stolpepost 50 ved en annen permanent bane lenger bortover Ekebergveien.

Dette teltet har gitt opp....

Stolpeposten (58) ved denne buska var festet med et 20-talls strips - man hadde nok gått tom for lange strips. Stolpen er på baksiden.

Stolpepost 57 ved disse steinene i krattskogen innunder Brannfjellet.

Stolpepost 54 var ved den nye flerbrukshallen ved Ekeberg skole.

Stolpepost 53 ved ei lita buske sentralt ved Norway Cup arenaene.

Men her da? Hvor er stolpepost 60. Den var ryddet vekk, og når jeg kom hjem så jeg en melding som var lagt ut om at tre av stolpene måtte flyttes - og at de ikke var tilgjengelige 3-4 dager. Jeg fikk likevel tilsendt denne og en annen kode av en hyggelig arrangør.

Enda et væroffer.... Dette ble selvsagt ryddet vekk senere, man var i full gang med opprydding på hele sletta.

Stolpepost 4 ved Smedstua - midt i mot Ekeberghallen.

Stolpepost 47 ved banen nærmest Ekeberghallen.

Her var "sentrum" for arenaen under Norway Cup, ved TV2-banen og finalebanen og BSKs informasjonstelt. Her hadde stolpepost 46 vært, men den var der ikke nå. Også denne koden fikk jeg tilsendt. Et par dager senere var tre av stolpene satt opp alternative steder og kartet oppdatert.

Da er det bare å forte seg til bilen før regnet kommer....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar