onsdag 9. november 2016

Dobbel nedtur etter hyggelig 66-årsdag

Det var usedvanlig hyggelig med alle hilsninger fra venner på 66-årsdagen - de fleste via facebook (selvsagt), men mange ellers også. Noen synes dette er bare mas - men jeg koser meg med meldingene og mimrer noen sekunder om gratulantene mens jeg skriver en rask takk.

Ikke så overraskende var det mange som koblet min nye alder med Wenche Myhres berømte sang "Når man blir seksogseksti...." - men i følge kona har jeg visst alltid gjort hva jeg vil.... Det tror jeg alle bør gjøre, men selvsagt likevel ta hensyn til alt det man tross alt må ta hensyn til.

Hva gjør man ellers på en 66-årsdag? Ikke noe annet enn en tilfeldig annen dag - og så selvsagt følge litt ekstra med på sosiale medier.


Travle dager
Jeg har forsatt vikariat i full stilling som redaktør i kondis.no - så dagene strekker ikke til, men også dette er jo noe jeg "gjør som jeg vil". Hvor lenge pensjonisten blir i full jobb og litt til, er ikke avklart - men etter vinteren er jeg først klar for to uker i Marokko (de to ukene før påske) sammen med Else - og til sommeren vil jeg ha mer fri igjen.

Tid til trening skal jeg nok også klare å klemme inn, og her kommer den første nedturen:

Nedtur 1: Jeg har pådratt meg en halsinfeksjon. 
Merket litt da jeg løp halvannen time på mølle i går, og gradvis verre ble det i natt - og mildt sagt jæ.... var det da jeg våknet i dag. Det blir veldig spennende å se om det utvikler seg til en skikkelig forkjølelse, jeg har jo ennå ikke vært skikkelig forkjølet etter hjerteoperasjonen i 2014. Uansett synes jeg veeeeldig synd på meg selv!

Nedtur 2: Donald
Jeg jobbet meg gjennom halve natten mens jeg så på resultater fra det amerikanske valget. Det er mye jeg ikke forstår når det gjelder amerikansk politikk - men jeg har uansett tiltro til at resten av det republikanske partiet klarer å holde Donald i ørene. Han var heldig som møtte en så dårlig likt motkandidat - og uansett hadde outsiderpartiet en fordel fordi så mange ønsket endringer.


<p><b>EN RISIKO:</b> Donald Trumps politikk kan ramme norsk eksportnæring hardt, frykter sjeføkonom Frank Jullum</p>

Hva har jeg lært av den nedturen? - At alt er mulig i USA, og hvorfor ikke også for OptimistGammeln? Jeg stiller nok ikke til noe politisk valg - men jeg tror i det minste at jeg er raskt kvitt halsplagene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar