tirsdag 24. januar 2017

Heit stolpejakt i Askim (25. august 2016)

Det er 5 måneder siden jeg var på stolpejakt i Askim syd, 25 stolpeposter i stort sett urbane omgivelser - en liten tur på 9 km og et tidsforbruk på 1:15 (+3 timer kjøring til sammen.

Dette er en av seks stolpejaktturer jeg aldri rakk å dokumentere på sensommeren... det var vært noen usedvanlig travle måneder. Pensjonist... haha... med fulltids jobb- og perioder med mer enn fulltids jobb og masse engasjement ved siden av. Nå går pensjonisten mer normale tider i møte med ca halv stilling.

Klikk på linken og få svaret: Hva er stolpejakt?
Det finner du også link til alle mine 82 stolpejaktblogger med tusenvis av bilder.


Sprek i Askim - del 2

Tidligere på sommeren hadde jeg besøkt 25 stolper nord for jernbanelinja, men de jeg skulle besøke denne dagen ble satt ut 20. august. Akkurat som på stolpejakta 29. juni var det mer enn utrygt for regn og luftfuktigheten føltes som 99% - men jeg unngikk regnværet nå også. Det ble rett og slett en heit stolpejakt med 18 varmegrader, høy luftfuktighet og litt for mye klær.

Jeg var nå inne i en veldig hektisk stolpejaktperiode for å komme i mål med alle postene. Tidligere i uka hadde jeg besøkt 90 stolpeposter i Bærum, og dagen etter skulle jeg på stolpejakt i Lillestrøm. Da var det greit med en kort og lett tur denne dagen.

Jeg parkerte utenfor Mekkegarasjen ved Askim ungdomsskole (stolpepost 35)

Stolpepost 27 ved brua over Rv115 - på vei mot boligområdene på Østre Moen.

Stolpepost 44 ved Indre Ringvei på Østre Moen.

Stolpepost 38 lå lengst nord i den fine turskogen mellom Østre Moen og Hov-gårdene.

Her har jeg jogget tilbake over Vammaveien og til stolpepost 47 i Wergelandsveien.

Stolpepost 31 langs Vammaveien ved Askim vg skole.

Stolpepost 26 var i enden av broa der Vammavaien krysser E18

Det ble en liten runde sør for E18 til tre stolpeposter ved Moen skole. Stolpepost 39 var like ved ballbingen.


Stolpepost 42 i Løkenveien øst for skolen.

Stolpepost 36 lå nederst i denne dalen ved Moen skole.

Da er jeg tilbake nord for E16 - ved Trekanten i boligområdet på Moen.

Her er jeg på en avstikker til stolpepost 34 der veien til Gjellestad gård krysser E16.

Stolpepost 48 var en kum i sørenden av friluftsområdet mellom Østre Moen og Hov-gårdene.

Stolpepost 50 i fint turterreng.

Stolpepost 49 lenger nord i terrenget.

Stolpepost 37 ved turveien mellom Askim vg skole og Hovsveien.

Stolpepost 43 var ved Hovsveien.

Stolpepost 33 ved KABB, se neste bilde.

KABB-info ved posten. 

Stolpepost 46 - tilbake i Hovsveien igjen.

Stolpepost 32 ved Folkets Hus.

Stolpepost 30 ved gangveien under Rv 118 (gamle E16).


Stolpepost 41 i Villaveien.

Stolpepost 40 i dalen ned mot Fv115.

Stolpepost 29 i parken mellom Gamle E16 (Osloveien) og jernbanen.

Stolpepost 28 ved Løkentunet... og like rundt hjørnet er ungdomsskolen og Mekkegarasjen der jeg hadde startet turen.

Dette var ingen spennende runde, men stolpejakt er jo gøy uansett og aller mest når der er på steder jeg ikke har vært tidligere - og denne delen av Askim var jeg ukjent med fra tidligere. At det var grått og dårlig fotovær kan ikke Askim noe for.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar