søndag 19. februar 2017

Ingen 50-kilometer, men 50 dager med trening og et nytt treningsmål

Jeg vurderte å slenge meg med på Bislett 50 km i går, men jeg har jo bare løpt en eneste langtur hittil i år - en halvlang tur på 20 kilometer. Dessuten måtte jeg jo jobbe - og det var bare hyggelig det, selv om det ble mange timer foran PC'n senere på lørdagskvelden.

Men... jeg har nå fått meg et konkret treningsmål: KrsUltra 60 km terreng 22. april. Det må nødvendigvis prege treninga framover også.

At helgens trening bare ble ei spinningøkt hjemme og en mølleøkt på Spenst, skyldes ikke jobbinga - men en alt for sterk trang til å følge vintersport på TV live! Hele året hittil har bestått av utelukkende korte treningsøkter, 50 treninger på 50 dager. Trening hver dag høres fint ut, men det er altså snakk om bare 45 minutter i snitt pr dag. Det kan bare bli bedre!

Det var altså hyggelig - som vanlig  - å være reporter på Bislett med haugevis av venner i aksjon på løpebanen. Neste gang det er ultraløp på Bislett er det Romerike Ultraløperklubb som inviterer til 24-timersløp (25.-26. november) - det gleder jeg meg til - som arrangør.



Rita Nordsveen imponerte med norsk rekord, og fin opplevelse etter to år med hamstringsproblemer.

Eirik Gundersen var raskeste løper fra klubben med 3:11:24 og 3. plass på 50 kilometer. På sidelinja sto faren og supporte Eirik, og faren Helge var en av mine hardeste konkurrenter på haugevis av lokale løp på 80- og 90-tallet og fram til jeg byttet ut korte løp med ultraløp etter 2004-sesongen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar