tirsdag 13. juni 2017

Nok et hyggelig "Vårblot" med Skogkarene på Romerike







Skogkarene på Romerike, forkortet til SKK Romerike, har to faste årlige treff; "Vårblot" og "Høstblot" der det første bare er sosialt og det andre er sosialt pluss årsmøte.

Bildet: "Talmann" Leif prater til en lydhør forsamling.

Det var bare 15 av de 67 medlemmene som møtte ved Sandtjernhytta i Ullensaker i dag, men det var like hyggelig likevel. Som SKKs "løpsmester" har jeg ansvar å tilrettelegge en eller annen intelligent øvelse for karene, og det ble en helt ny variant denne gangen.

Karene ble sendt ut med et forstørret kart i ukjent målestokk, og bedt om å følge inntegnet rute - og ellers holde ører og øyne åpne. Når de kom tilbake konfiskerte jeg kartet og ga dem et ark med fem spørsmål om målestokk, lengde, høydemeter, antall sti-/veikryss og antall merkebånd. De var ganske uforberedt på spørsmålene - og besvarelsene var deretter. De fikk altså en drøy halvtimes tur i det flate fine terrenget inntil Sandtjern Naturreservat, og litt ekstra å prate om etterpå.


Amund H (til høyre) imponerte med suveren seier og 83,2% score på dagens konkurranse. Min gode venn Øistein H får også godkjent for sin 4. plass.

Som jeg har skrevet om SKK Romerike tidligere; dette er for veteraner, og jeg med mine 67 år er for ungdom å regne i denne forsamlingen - i alle fall på den yngste halvparten.

Lettskyet og sol ble til skyet og litt duskregn, men det gikk greit å være ute. Det regnet mer når jeg tok inn merkebåndene etter treffet, så jeg sjøl ble i alle fall blaut. 

Som SKKs "vevtråkler" gjenstår nå bare å legge ut litt om vårblotet på hjemmesiden.

Skogkarer etter trimrunden og ventende på kaffe og grilling.


Alle kjenner alle - da blir det en fin sosial samling.

Sandtjern Naturreservat er verd et besøk, men husk myggspray i tiden framover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar